Tuesday, October 9, 2012

Nak cerita sikit lah:rokok tidak berbahaya


Hari ni saya nak cita lawak sikit lah,cerita ini mengenai tiga orang sahabat iaitu,Hamid,hadid,dan Hadud.cerita nya macam ni


Ada tiga orang sahabat yang bernama Hamid,hadid,dan Hadud ,mereka bertiga seperti adik beradik..Mereka mempunyai cita-cita yang sama.tetapi mereka mempunyai hobi yang berlainan.

Hobi Hamid ialah kaki perempuan,Hobi Hadid suka minum arak dan Hadud suka isap rokok...Suatu hari ketika mereka berjalan-jalan,mereka terjumpa lampu Aladin.Mereka teringat  lah cerita ladin,kalau gosok-gosok nanti keluar jin .Mereka menggosok lah lampu Aladin tu.Tiba-tiba keluar lah jin dalam lampu tu.alangkah terkejutnya mereka bertiga .jin berkata

jin: kamu semua telah mengeluarkan saya dari lampu kecil ni.kamu bertiga akan ku tunaikan 3 permintaan
Hamid: aku nak 100 orang perempuan didalam gua selama 10 tahun
Hadid; aku pulak nak 1000 arak dalam gua jugak selama 10 tahun
Hadud: aku biasa lah nak 100000 rokok dalam gua jugak selama 10 tahun

Sepuluh tahun berlalu ,jin mengeluarkan ketiga-tiga sahabat itu .Jin mengeluarkan Hamid dahulu,keadaan Hamid terlalu kurus dan menyebabkan Hamid meninggal dunia.Jin mengeluarkan pula Hadid,keadaan dia pula terlalu buncit dan menyebabkan dia meninggal dunia juga.Jin takut hendak mengeluarkan Hadud kerana takut mati jugak.Jin buka pelahan-lahan pintu gua itu ,alangkah terkejutnya Jin kerana Hadud masih hidup.Jin bertanya ke pada Hadud ,kenapa kau seorang yang hidup ,Hadud bercakap dengan Jin ,macam mne aku nak isap rokok kalau tak ade mancis ,Jin ketawa terbahak-bahak ,TAMAT  

No comments:

 
Template Edited By Nurlyana Izyan ♥ All Rights Reserved © 20 Dec 2011